Pivot2.0 maakt gebruik van een andere ‘engine’ dan de draaitabel grafiek die je gewend bent. Hierdoor werken huidige scripts niet meer op dit type tabel. Met onderstaande script wordt het mogelijk om weer gebruik te maken van het vervangen van waarden met tekst in een draaitabel:
Parameters:
columnIndex = de kolom waarin de waarde vervangen moet worden
Onder de If … Else… kan de zoek en vervang waarde opgegeven worden
widget.transformPivot(
{
type: ['member']
},
function setCellBackground(metadata, cell) {
columnIndex = 3
if(metadata.colIndex == columnIndex)
{
cell.style = cell.style || {};
if(cell.content == '304618')
cell.content = 'Cannon - Updated Text'
else if(cell.content == 'Hickman')
cell.content = 'Hickman - Updated Text'
}
}
);
Beste Hamza,
Is het mogelijk om via een van de api calls ook toegang te krijgen tot alle rows van de tabel? Ik wil een rij met statische data toevoegen aan een tabel. Is dit mogelijk via deze api of heb je een voorbeeld hoe ik dit op een andere manier voor elkaar kan krijgen?
Hoi Bas,
Als ik je goed begrepen heb, wil je zoiets als het volgende:
Kolom A |
Kolom B |
DB Data |
DB Data |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Eigen rij |
Ik weet niet of dit mogelijk is. Ik zal dat even uitzoeken / navragen. In Blox zou het wel kunnen, echter ontbreken daar de pivot-functionaliteiten.
Pivot2.0 is onderdeel van een aankomende migratie (hier krijg je nog bericht over). Dit zal het mogelijk maken dat , indien gewenst, aangewezen ontwerpers toegang krijgen tot een eigen datamodel. In principe zou je dan de gewenste statische informatie daar eenvoudig kunnen toevoegen middels een SQL-statement. Daarnaast zal het mogelijk zijn om draaitabellen te ‘muteren/transformeren’ met behulp van Python. We komen dan wel bij andere programmeertalen terecht en ik weet niet of dat voor jou ook wenselijk is.
M.a.w. ik kom er bij je op terug