Horizontale doellijn in lijngrafiek

Hoe kan ik in een lijngrafiek/staafdiagram/kolomdiagram een horizontale lijn toevoegen van een bepaalde waarde? De waarde wordt niet uit Ysis data gehaald, maar staat vast.

Hoi Bas,

Er zijn 2 opties; je kunt een veld toevoegen met een vast getal hierin of gebruik maken van een script.

Optie 1

Wanneer je geen gebruik maakt van de ‘verdelen per’ optie, dan kun je een veld toevoegen, op de formule knop drukken en het gewenste getal opgeven. Klik vervolgens op de drie puntjes van het veld en selecteer onder Reekstype Lijn.

image
image

Optie 2

Wanneer je wel gebruik maakt van de ‘verdelen per’-optie dan zal bovenstaande niet werken, omdat je maar 1 waarde kunt gebruiken. Je kunt dan gebruik maken van onderstaand script om een lijn toe te voegen:

widget.on('processresult', function(se, ev){

ev.result.yAxis[0].plotLines = [{
				color: '#2ec7b5',
				dashStyle: 'LongDash',
				width: 4,
				value: 800,
				zIndex: 5,
				label : {
					text : 'Target'
				}
            }]
})

De kleur kun je wijzigen onder color. De dikte onder width. Als ‘dashStyle’ optie kun je de volgende waarden gebruiken:
image

Dit was inderdaad wat ik bedoelde. Bedankt!

1 like

Ik heb een lijngrafiek nodig, waarbij de waardes van een meetinstrument worden weergegeven. Daarnaast moet er een doellijn per categorie komen te staan. Ik heb nu een lijngrafiek met op de x as de tijd van afname, op de y as de gemiddelde score als waarde en daarnaast verdeelt per categorie.

Ik wil dat er per categorie een doellijn zichtbaar is. Is het mogelijk hiervoor het meetinstrument op een vaste datum af te nemen (bijv als datum altijd 1-1-2019 selecteren), hierop te filteren en deze waardes gebruiken als doelwaarde? Alleen, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen bij de lijngrafiek? In de handleiding van Sisense lijkt dit alleen mogelijk als apart JAQL statement, hebben jullie hier een voorbeeld van?

Hoi @bas.broeders ,

Bedoel je dat je een index wilt maken? De eerste waarde begint altijd op 1 of 100 en de waardes daarna worden hier tegen afgezet.

Anders begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Wellicht kun je een mockup maken obv een screenshot of laten we anders even een call inplannen