Data Dictionary

Hoi allen,
Ik loop er al langere tijd tegen aan dat ik iedereen definities aan het uitleggen ben en telkens aan het uitleggen ben op welke perioden we rapporteren.
Daarom ben ik nu een data dictionary gestart.
Ik denk dat deze voor meer mensen nuttig kan zijn, vandaar dat ik hem deel. En doe gerust aanvullingen of verbeteringen, lijkt mij een mooi iets om samen te ontwikkelen ipv iedereen alleen.
Data dictionary

1 like

Hoi Annique,

Wat een goed idee. Intern zijn we bezig om een soort van Google te maken waarmee je alles kunt doorzoeken. Heb je trouwens ook deze pagina gezien: Datamodel? Daar staat ook al het e.e.a.

We zullen jouw input zeker meenemen :slight_smile:

Hamza

Beste Hamza,

Fijn dat jullie hiermee bezig zijn, ik loop hier ook al langere tijd tegenaan. Ik ben benieuwd hoe je een soort van Google hierop wil toepassen :slight_smile:

Wat mijn fijn lijkt is dat er enerzijds een duidelijke koppeling met Ysis wordt gemaakt. Dus van alle gegevens die in Ysis beschikbaar zijn, waar zijn deze in Ysis Inzicht te vinden.
Daarnaast lijkt het met goed een aantal concepten te verduidelijk. Hier is meestal met veldnamen wel wat in te filteren, maar hierdoor kan ook wat gemist worden of is interactie tussen verschillende velden niet altijd duidelijk. Wat ik graag zou zien is bijvoorbeeld het concept DBC staat actief. Dit betekend dat altijd een zorg_traject aanwezig is met minimaal 1 subtraject. Het veld is_dbc_enabled staat dan op true. Subtraject bevat prognoseontslag die correspondeert met veld x in ysis.

Wanneer kunnen we een update over het datamodel verwachten?